new Job new Environment

selamat datang 2011...

kini aku di persekitaran yg baru...hari ni br aku berkesempatan nk update blog aku ni...ngeee~


credited to : http://www.sktu.net/v1/

di tempatkan di SK Taman Universiti...pengalaman baru..rakan-rakan baru...wow!

aku gembira ditempatkan di sini aman dan makmur..mendengar sorakan adik-adik kecil setiap hari...dari pra sekolah sehinggalah darjah 6...seramai lebih kurang 2000 org murid dan 200 tenaga pengajar...sebuah sekolah yg kecik tp murid yg ramai....tiba2 teringat SK (1) Batu 4 jln Ipoh..sekolah rendah ku itu..ok stop nk stori pasal SKTU ni.....

yes!aku akui rezeki menjadi seorang cikgu xtercapai..tp aku bersyukur!bersyukur dengan apa yg aku perolehi sekarang....aku bekerja dengan cikgu-cikgu sekolah yg mana pelbagai ragam dan tingkah laku yg aku dapati kadang-kadang membuat hati kecil ini berkata-kata...tp kerana aku menghormati mereka sebagai guru aku hanya boleh senyum dan sabar....biasala mane ade org yg sempurna di dunia ini..kadang kala juga aku tergelak dgn cikgu2 di sini...hahahhaa...xdpt aku ceritakan di sini..hanya hati dan tuhan saja yg tahu....

aku harap aku kekal la di sini...tp jika ada peluang utk aku kembali memberi khidmat di kementerian teringin la juge..siapa tidak suka pada putrajaya...sayang utk aku pergi jaoh dari sinun.....hmm...

sekarang da xpggil opis da...sekarang pggil sekolah...hari2 g skola memberi khidmat yg terbaek utk guru-guru dan murid2 serta kerajaan kite...haha poyo la pulak!

kat cini rilek2 jer..tp aku xtaw la kan keje blom byk lagi mayb nti da akhir bln ke akhir2 thn ke belambak la pulak2...buat mase ni aku baru blaja buat gaji..sgt teruja aku nk blaja..selalu tgk abg bob n kak hawa buat bendalah tu (mereka kwn2 KPM aku)..sekarang aku pulak telah di beri tanggungjawab buat bendalah ni...aku ok je!sudi belajar benda2 baru!sekarang aku tgh tunggu Kak Pah (rakan baru di SKTU) yg skrg ni memegang PT Kewangan yg selepas ini aku akn mengambi alih tugas beliau...segala akaun2 sekolah akn aku handle..insyaallah aku yakin aku mampu!EXCITED wehyyyyyyyyyyhhh!

tp dalam masa yg sama aku ade tgk2 jgk website SPA...mst la aku ingin kan jawatan yg lebih tinggi krn aku telah menapak di perkhidmatan awam..sekarang ni aku apply semua yg berkaitan dgn kewangan...daripada 5 pilhan tu 4 daripadanya dari kalangan W..cewah..mane la taw rezeki ade kat citu kan..aku try je.

kewangan kewangan kewangan..rezeki aku kat cni mungkin..aku igt lagi dari zaman diploma aku sewaktu part 5 ke part 6 aku jd bendahari wing aku..wing kenanga koleh mutiara..pastu dlm mase yg same aku memegang jawatan financial director utk company aku..2FC Enterprise...hahaha degree aku pegang jawatan tinggi ckit...Timbalan Presiden OPEMs aku nyr program...time kontrak PRE pulak aku selalu di suruh utk mengutip wang unit aku..unit khidmat pengurusan pastu pegang duit rumah..hahahah semuanyer melibatkan wang saja..hahhaha rezeki duit duit duit kot..aku harap aku dpt memikul tanggungjawab dgn baik dan amanah..amin... k la..t aku stori lagi pasal tempat keje baru ni yer...hahaahahahahk tata..salam...


-murnichol-

0 comments:

Post a Comment